Ik schrijf hier eigenlijk zelden over hoe het met Eccky gaat, het project waar ik al bijna 3 jaar mee bezig ben. Maar naast het feit dat er tegenwoordig elke 40 seconden een Eccky geboren wordt, er na 1 jaar meer dan 500.000 Nederlandse tieners geregistreerd staan als gebruiker, we echt succesvolle campagnes met (bijtekenende) sponsors hebben draaien, en we druk bezig zijn met de internationale introductie, hebben we vandaag ook een nieuwe feature gelanceerd waar ik erg veel van verwacht. De bioscoop.
Aangezien Eccky elke maand zo'n 100.000 unieke (tiener) bezoekers bereikt die dol zijn op entertaining content hebben we een nieuwe locatie geopend waarbij we optimaal gebruik maken van leuke Web 2.0 termen als RSS, API's en user generated content. In de bioscoop is het laatste TMF entertainmentnieuws te lezen via een mooi geintegreerde Flash RSS newsreader, is er een FilmTotaal lijstje met films die vanavond op TV zijn te bekijken, kun je FilmFocus previews zien, zijn er voldoende virtuele PSP's in de lobby te vinden, en kan er tot slot een uitgebreide selectie van leuke YouTube filmpjes bekeken worden op het grote witte doek met een bakje popcorn in de hand. Allemaal samen met je Eccky uiteraard;-)
Gebruikers hebben ook de mogelijkheid om tips in te sturen voor leuke filmpjes en in de eerste 10 minuten nadat we de bioscoop geopend hadden waren er al 30 binnnen. Varierend van "Ik wil Pirates of the Carribean zien!" tot "M'n zusje heeft een leuk filmpje over haar puppy"....
Anyway, een van de richtingen die we langzaam ingaan met Eccky is dat het een soort van portal voor tieners gaat worden, met de virtuele kindjes als rode draad. Dat deden we al door vele mini-games in Eccky te integreren en social networking mogelijk te maken, maar nu ook steeds meer door relevante (vaak passief geconsumeerde) content aan te bieden. Relevant voor de doelgroep, maar ook in de context van het spelen met en opvoeden van je Eccky. Deze propositie werkt erg goed en dat zal ons zeker ook in de partnerships met adverteerders die zich richten op deze doelgroep geen windeieren leggen...
Impressive ! Goed werk. Ik weet niet hoe ver Neopets ontwikkeld is maar dit is naar mijn inschatting een relevante en commerciele extensie van het de dienst Eccky.
BeantwoordenVerwijderenJa, zulke dingen verwacht ik zeker ook wel in Neopets (zeker gezien de MTV/Viacom relatie) en Habbo bijvoorbeeld. Maar het verbaast mij hoe goed het werkt....
BeantwoordenVerwijderen[...] Gegeven de recente berichten over het falen van (in-)game advertising zou je bijna denken dat het echt niet werkt;-) Gelukkig werd het onderzoek vooral verkeerd (en te breed) geinterpreteerd en worden de successen over het hoofd gezien. Successen die wij dagelijks ervaren. “Big Fish started offering free games online a year and a half ago. Four years ago, after the dot-com bust, it was not possible to make much money from ad-supported games, Mr. Thelen said. Now that is changing. While Big Fish still makes most of its money from user-paid downloads, its fastest-growing revenue area is its advertising. Whereas advertising in games used to be specialized, involving a lot of negotiation , the growing number of ad options for casual games is making game advertising more accessible to brands that once focused on traditional advertising, ad executives said.” [...]
BeantwoordenVerwijderen