donderdag 5 april 2007

Waarom werkt marketing in Second Life niet?

Omdat de marketeers van de bedrijven die recent in Second Life gestapt zijn niet begrijpen hoe je daar iets opbouwt dat de moeite waard is om tijd aan te besteden.

"Any noticeable clump of green dots attracts more dots, and as those grow, more follow– a feedback loop colloquially known as “the green dot effect”. Second Life’s most successful entrepreneurs (who’ve proven far more agile and inventive then most of their real world counterparts) sustain this flurry of dots by holding constant events, giveaways, and games, and even go so far to pay Residents to visit. Amazingly, corporate marketers have been slow to replicate these homegrown strategies. (Surely several interns can host regular activities at their company’s SL site? Has to beat photocopying and bagel runs.)"

2 opmerkingen:

  1. Heel simpel; we komen al tijd tekort in de échte wereld om het product aan de man te brengen......en de afnemers (de klanten dus) hebben ook tijdsgebrek.



    Dus wie gaat er zonder enige ROI te kunnen meten dagen in Second Life rondstruinen? Ik niet in ieder geval.



    Dus dan besteedt je liiver je tijd aan zaken doen in de echte wereld.



    Ik ben het goede voorbeeld: ik heb nog geen enkele maal in Second Life gekeken buiten het begin scherm van hun website......



    Degenen die wel omzetverhogingen uit SL halen; gefeliciteerd!

    Ik ga weer door met echt 'canvassen' !



    Groet

    Milko

    BeantwoordenVerwijderen