donderdag 25 september 2008

Sociaal gamen?

PICNIC is weer bezig, en dit jaar ben ik meer aan het presenteren dan aan het luisteren;-) Vandaag in een sessie over het 'Open Museum', morgen twee keer bij 'Games go Social' en afsluitend in een sessie die we als Hyves organiseren. Omdat ik morgen moderator ben voor een panel over games en social networks ben ik e.e.a. op een rijtje aan het zetten. Wat zijn de interessante vragen en onderwerpen? Vul gerust aan...

Panel members: Shervin Pishevar (SGN), Bert van Wassenhove (ONE Agency), Maximilian Niederhofer (Atlas Venture), Kristian Segerstråle (Playfish).

  1. Define: Games and social networks, social games, socializing around games? What types of games are we talking about and what's the difference with 'normal' games?

  2. Develop: What makes a good 'social game' and what makes a successful one? What are the best examples? What are the main challenges when developing these games?

  3. Distribute: Where to play these games, on and/or off social networking sites? How do you attract players and audiences, both directly and virally? Any relevant standards to make things easier?

  4. Dollars: How do you fund game development and monetize gameplay? Can we identify different and new models when it comes to social games?

3 opmerkingen:

  1. Ymerce » Sociaal gamen?...

    Games and social networks, social games, socializing around games? What types of games are we talking about and what’s the difference with ‘normal’ games?...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je bijdrage aan de marathon. Je verhaal is overrompelend, zelfs voor hen die jou en Hyves kennen. De mogelijkheden lijken eindeloos, en ik kijk uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tnx, ik hoop dat er wat is blijven hangen;-) Spreek je snel!

    BeantwoordenVerwijderen